Platform voor de geïnformeerde dialoog

Het belang van feiten en cijfers

EBN verbindt mensen aan de energietransitie en ontwikkelt gemeenschappelijke thema’s en programma’s om dit te realiseren. Hiermee faciliteert EBN de zogeheten geïnformeerde dialoog tussen stakeholders over thema’s van de energietransitie. En ook het actief ontwikkelen en delen van onze kennis van (ondernemen in) de Nederlandse ondergrond en van assets is hier onderdeel van. Dat doen we bijvoorbeeld door data efficiënter en effectiever in te zetten en deze te verankeren in onze business processen. Maar we verbinden ook door brede gemeenschappelijke thema’s op een verrassende en inhoudelijke manier over de bühne te brengen. In dit verband organiseren we het jaarlijkse Energieontbijt, de talkshow Transition Talks, het programma Zo Werkt Energie in Nederland, Weken van ... en zijn we partner van het Energiepodium. We vinden het belangrijk dat het gesprek op basis van de juiste feiten en cijfers wordt gevoerd. Hiertoe brengen we jaarlijks de infographic Energie in Cijfers uit.